Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, December 23, 2008

Skali Treasure Hunt (22.12.2008)

Taman Tasik Perdana

Bertempat di Taman Tasik Perdana.. Tepi balai polis Bukit Aman. Kami berkumpul terlebih dahulu di pejabat kami di OTK Sentul. Dlm lebih kurang pukul 8 pagi. Bas bertolak. Sampai di Taman Tasik Perdana kami di terus membuat pendaftaran di kauter yang telah disediakan pihak urusetia. Pada pukul 9 pagi kami diberi taklimat mengenai peraturan dan syarat2 yang ditetapkan. Setiap group terdapat 10 org ahli kumpulan. Dalam pukul 9.20pagi kami membuat senaman ringan dahulu iaitu 'chicken Dance'

Monday, December 15, 2008

Konvo JTM (ADTEC Melaka)

Konvo JTM ADTEC Melaka Stadium Putra, Bukit Jalil



11 November 2008 ,Selasa

Bertempat di Stadium Putra Bukit Jalil.. Aku mendapat segulung diploma akhirnya setelah sparuh nyawa kat ADTECMelaka. Yesss!!! i got it!! aku dapat diploma dalam kos Teknologi komputer Sistem.Menaiki kereta abah aku.. Aku pergi bersama2 family.. abah, ma, din, aina dan alia. oleh kerana aku dah kije kt sentul,Kl ni..so, abah aku just ambik aku kt sini. Thanks abah.. i love you so much.. Family is half of my life..
Salam...

Wednesday, December 3, 2008

Hari Lahir kat Office(1/12/08)







Pada 1/12/2008 department aku telah mengadakan majlis sambutan hari lahir untuk pekerja2 yang lahir pada bulan 12, 1 dan 2. Peristiwa yang boleh dikatakan bermakna jugak la dalam hidup aku. Di atas aku sertakan gambar2 pada hari tersebut. Wokey..Chau!!

Tuesday, November 18, 2008

HOT DESKTOP COMPUTER

Wednesday, June 4, 2008

Mohd Firdaus Bin Abdullah



Assalamualaikum................
I am Mohd Firdaus Bin Abdullah, You can call Me Daus, Descended from Kg Padang Tengir,Manir Kuala Terengganu,Terengganu, Born Around 28 December 1987, In The Hospital Sultanah Nurzahirah Estuary Terengganu. My Father is Abdullah Bin Mohd Zin And My Mother Zainab Binti Ismail, I Have 8 Sibling Via 4 boy And 4 gulrs.

I,m schooling at SK.Durian Mas In Standard 1 To 6 (1994 1999), To My Secondary School Schooling In Secondary School SMA Sultan Zainal Abidin Ladang(SMASZAL) And Secondary School SMK.Belara. I resume my study at Advance Technology Centre Melaka.

Tuesday, June 3, 2008

Kampung Padang Tengir


Location Map




Welcome to my village Kampung Padang Tengir. Located at Manir, Kuala Terengganu, Malaysia .In my village there are a lot of trees. In my village also found drain .My village located between Kampung Durian Mas and Kampung Padang Machang.
My village also have a one restourant. We call the restourant as a Mee Sup Wahab. The restourant start business from 5.00 p.m. Many people will come at maghrib time to eat.
Because at maghrib a lot of setan like to join after the client merempit at padang kebor..
But, The waiter late to take the order. We all so hungry and angry..' menyampah i !! 'say customer to waiter' ' After one hour one mangkuk mee sup daging finally has coming.. ' i like it..!! say client'. But the Mee sup Wahab is still we all Favourite Soup forever and Ever..

PICNIC

Kitorg wat picnic kt pantai cendering jer.. tapi best gok r.. ade BBQ and makan r.. budak kelas usability ni memang best r..WACCCCAAA!!!!!

Di SamaN Lagi..

Aku kene saman lagi woi..baik benor hok sman aku tuh..

Aku bkn takmboh bayor tapi gitu r..

Friday, May 9, 2008

Diet Nabi

JENIS MAKANAN

> Rupanya tanpa kita sedari, dalam makanan

> yang kita makan sehari-hari, kita tak

> boleh sembarangan. Hal inilah penyebab

> terjadinya berbagai penyakit antara lain

> penyakit kencing manis, lumpuh, sakit

> jantung, keracunan makanan dan lain2

> penyakit. Apabila anda telah mengetahui

> ilmu ini, tolonglah ajarkan kepada yg> lainnya.> Ini pun adalah diet Rasullulah SAW kita> juga. Ustaz Abdullah Mahmood> mengungkapkan, Rasullulah tak pernah> sakit perut sepanjang hayatnya kerana> pandai menjaga makanannya sehari-hari.> Insya Allah kalau anda ikut diet> Rasullullah ini, anda takkan menderita> sakit perut ataupun keracunan makanan.> Jangan makan SUSU bersama DAGING> Jangan makan DAGING bersama IKAN> Jangan makan IKAN bersama SUSU> Jangan makan AYAM bersama SUSU> Jangan makan IKAN bersama TELUR> Jangan makan IKAN bersama DAUN SALAD

> Jangan makan SUSU bersama CUKA> Jangan makan BUAH bersama SUSU CTH :- KOKTEL> * CARA MAKAN> * JANGAN MAKAN BUAH SETELAH MAKAN> NASI , SEBALIKNYA MAKANLAH BUAH> TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.> * TIDUR 1 JAM SETELAH MAKAN TENGAH HARI.> * JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN> MALAM . BARANG SIAPA YG TINGGAL MAKAN> MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN> KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.> Nampak memang sulit.. tapi, kalau> tak percaya... cubalah..... ......... .

> Pengaruhnya tidak dalam jangka> pendek.... Akan berpengaruh bila kita> sudah tua nanti.> * Dalam kitab juga melarang kita> makan makanan darat bercampur dengan> makanan laut.> Nabi pernah mencegah kita makan> ikan bersama susu.

Kerana akan cepat> mendapat penyakit. Ini terbukti oleh> ilmuwan yang menemukan bahwa dalam> daging ayam mengandung ion+ sedangkan> dalam ikan mengandung ion-, jika dalam> makanan kita ayam bercampur dengan ikan> maka akan terjadi reaksi biokimia yang> akan dapat merosak usus kita.> o Al-Quran Juga mengajarkan> kita menjaga kesihatan spt membuat> amalan antara lain:> o Mandi Pagi sebelum subuh,> sekurang kurangnya sejam sebelum> matahari terbit. Air sejuk yang meresap> kedalam badan dapat mengurangi> penimbunan lemak. Kita boleh saksikan> orang yang mandi pagi kebanyakan badan> tak gemuk.> o Rasulullah mengamalkan minum> segelas air sejuk (bukan air ais) setiap> pagi. Mujarabnya Insya Allah jauh dari> penyakit (susah mendapat sakit).> o Waktu sembahyang subuh> disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud> sekurang kurangnya semenit setelah> membaca doa).

Kita akan terhindar dari> sakit kepala atau migrain. Ini terbukti> oleh para ilmuwan yang membuat kajian> kenapa dalam sehari perlu kita sujud.> Ahli-ahli sains telah menemui beberapa> milimeter ruang udara dalam saluran> darah di kepala yg tidak dipenuhi darah.> Dengan bersujud maka darah akan mengalir> keruang tersebut.> o Nabi juga mengajar kita> makan dengan tangan dan bila habis> hendaklah menjilat jari. Begitu juga> ahli saintis telah menemukan bahwa> enzyme banyak terkandung di celah jari> jari, yaitu 10 kali ganda terdapat dalam> air liur. (enzyme sejenis alat percerna> makanan) Wassalam...> Sama-samalah kita> mengamalkannya. ......

> WallahuA'lam> Sabda nabi, Ilmu itu milik> Allah, barang siapa menyebarkan ilmu> demi kebaikan insya Allah... Allah akan> menggandakan 10 kali kepadanya

Sunday, May 4, 2008

Morning..

today is English Day...

Hahaahahhah..

Mampus la....

Tuesday, April 22, 2008

Selamat Datang

blog ini masih lagi dalam proses pngubahsuaian.. harap maaf..
Custom Search